Ktoré štáty sú s nami zapojené v projekte? Čo môže znamenať Socrates pre žiakov školy? Aké projektové aktivity sme uskutočnili doteraz v šk. roku 2004/2005? Aké projektové aktivity plánujeme uskutočniť v priebehu šk. roka 2005/2006? Medzinárodný projekt zaoberajúci sa prezentáciou škôl nielen doma, na Slovensku, ale i v zahraničí. Partnerstvo pozostáva z inštitúcií, ktoré sa nachádzajú v minimálne troch účastníckych krajinách programu SOKRATES, ktoré musia byť členmi Európskej únie Úlohou projektu je jednou vetou povedané: „učenie pre efektívnejšie vyučovanie" Asi chcete vedieť, čo to znamená. Úlohou učiteľov je zabezpečiť pre žiakov svojej školy také podmienky na výchovu a vzdelávanie, ktoré by pozitívne vplývali na ich učenie sa v škole Druhou úlohou projektu je sprostredkovať žiakom cestu do rôznych štátov Európskej únie, rozširovať žiakom obzor nových poznatkov a skúseností Ktoré štáty sú s nami zapojené v projekte? Koordinujúcou školou je PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W PULTUSKU. Naši poľskí kolegovia zapojili do projektu 333 žiakov a 47 učiteľov. Druhou školou zapojenou do projektu je CHARLESTON ACADEMY, z INVERNESS. V tejto škole sa zapojilo do projektu 56 žiakov a 19 učiteľov. My sme zapojili do projektu 145 žiakov našej školy a 29 učiteľov. Čo môže znamenať Socrates pre žiakov školy? Vycestovať do zahraničia Nadviazať kamarátske vzťahy (a nielen kamarátske) Oboznámiť sa s históriou, pamiatkami a zvykmi iného štátu Naučiť a zdokonaliť sa v cudzom jazyku Aké projektové aktivity sme uskutočnili doteraz v šk. roku 2004/2005? Zhromažďovali sme literatúru a výskumné práce týkajúce sa efektívneho vyučovania a učenia sa. V septembri 2004 boli učitelia našej školy oboznámení s hlavnou myšlienkou projektu a spôsobom realizácie. Jednotliví učitelia vypracovali systém najoptimálnejšieho hodnotenia vo svojom predmete. Na plenárnom rodičovskom združení boli rodičia oboznámení s cieľom projektu a jeho prínosom pre žiakov. Bol predložený celoročný program projektu „Socrates", ktorého realizáciu rodičia privítali. Na zasadnutiach predmetových komisií boli na základe dlhoročnej pedagogickej praxe vypracované súbory požiadaviek na žiaka a učiteľa, ktorých cieľom je efektívnejšie a bezstresové získavanie vedomostí. Prostredníctvom školského parlamentu boli vypracované efektívne spôsoby vyučovania podľa predstáv žiakov. V októbri sa uskutočnila pracovná návšteva učiteľov a žiakov škôl zapojených do projektu, ktorého cieľom bolo zostavenie otázok pre dotazník, ktorý mal získať od žiakov, učiteľov a rodičov informácie o vhodných spôsoboch efektívneho vyučovania a učenia sa. Počas pracovnej návštevy prebehli otvorené hodiny, na ktorých sa zúčastnili žiaci a učitelia hosťujúcich škôl. V rámci rozboru hodín prebehlo hodnotenie zvolených metód a spôsobov výuky. V priebehu pracovnej návštevy žiaci vytvorili skupiny, v ktorých spoločne vypracovali modely oficiálnych škôl zodpovedajúcich ich predstavám. V miestnej tlači „Naša Senica" a v televízii „TV SEN" sme oboznámili verejnosť s realizáciou a náplňou projektu prebiehajúceho na našej Škole, ako aj s návštevou účastníckych škôl v našom meste. V mesiaci december rodičia, žiaci a učitelia vyplnili vypracovaný dotazník, ktorý bol následne vyhodnotený. S výsledkami dotazníka boli oboznámené partnerské školy. V júni 2005 rodičia, žiaci a učitelia opäť vyplnili dotazník s cieľom porovnania jeho výsledkov s výsledkami z decembra 2004. V júni 2005 sme boli na pracovnej návšteve riaditeľov partnerských škôl v Škótsku. V miestnej tlači a televízii sme priebežne informovali o práci nad projektom. Aké projektové aktivity plánujeme uskutočniť v priebehu šk. roka 2005/2006 a aké sú očakávané výsledky? Oboznámime žiakov 7. tried a rodičov s účelom projektu a výsledkami dosiahnutými v školskom roku 2004/2005. Budeme pokračovať v školeniach učiteľov na tému efektívneho vyučovania. Vypracujeme projekt na tému: „NÁRODNÉ ZVYKY, KULTÚRA A TRADÍCIE RODNEJ VLASTI" V októbri pôjdeme na pracovnú návštevu učiteľov v Poľsku. V novembri bude organizovaný výber paralelne so všetkými školami zapojenými do projektu. Projekt bude obsahovať národné zvyky, kultúru a tradície rodnej vlasti. V decembri odošleme najzaujímavejšie práce partnerským školám za účelom propagácie kultúry a tradícií partnerského Štátu. Vo februári 2006 v partnerských školách budú prebiehať DNI ŠTÁTOV PARTNERSKÝCH ŠKÔL zúčastnených na projekte, kde budú využité materiály, s ktorými sme sa oboznámili v decembri. V apríli 2006 je plánovaný FESTIVAL VEDY - prírodovedných predmetov, ktorý bude spočívať v otvorených hodinách určených pre žiakov. Po celý školský rok budú pre žiakov vytvorené TVORIVÉ DIELNE, týkajúce sa metód rýchleho a efektívneho učenia sa. V máji 2006 plánujeme na Slovensku študijnú návštevu riaditeľov, kde zhodnotíme výsledky projektov. |